dijous, 11 de desembre del 2008

The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism

No és la primera vegada que parlo de Naomi Klein i del seu llibre "The Shock Doctrine". Em resulta impressionant la seva clarividència; el "lliure mercat" ens ha portat a la situació actual ? Veure com Wall Street cau i com això pot beneficiar a certs sectors, de com resulta necessari el "shock" per tal de dur a terme certes polítiques racionals però impopulars, etc. "The Crybaby Capitalism" és el que tenim ara actualment al nostre país si extrapolem la situació. De que serveixen els draps calents i les "ajudes" d'última hora quan el que clarament resulta necessari són SOLUCIONS i no palmadetes a l'esquena? Em resulta frapant sentir els noms de Noam Chomsky i Adam Smith en aquest video de la voca del senyor Sullivan. Puc estar d'acord amb certes coses de les que diu A. Sullivan, no han de pagar justos per pecadors, però al final, el que diu Will I Am, crec que és el més encertat, fan falta normes i control sobre com els bancs actuen i fan arribar els diners a la gent i ara, més que mai! On està la liquiditat de la que tothom parla?

Estic cansat de l'ànsia dels nostres polítics per tal de sortir a la foto (SIC). Solucions impopulars o intentar quedar bé? no fos que perdèssim massa vots...


diumenge, 7 de desembre del 2008

Hotel Costabella ***



Mucho tiempo sin actualizar, limando flecos por un lado, buscando trabajo por otro y, en fin, sin demasiadas cosas que plasmar... hasta hoy!

En estos días me encuentro inmerso en mi nuevo lugar de trabajo que está en la recepción de este edificio, el Hotel Costabella de Girona. Muchas experiencias nuevas comprimidas en un lapso temporal que se me antoja, cuanto menos, breve. Estoy aprendiendo mucho en los pocos días que llevo en plantilla. Lo mejor, sin duda alguna, es el ambiente de trabajo que es como el que pasa a formar parte de un pequeño núcleo familiar con una integración completa y sin traumas.

Hay clientes de todas partes del mundo y de múltiples perfiles pero, el sector que más me está marcando, es el de las personas que se hospedan con nosotros por tener a un familiar en el Hospital Josep Trueta, que es el edificio de color ladrillo que se ve en la foto tras el hotel. Sus estados emocionales varían dependiendo de su situación personal pero todos emanan una elevada intensidad que impregna a quien cruza una mirada con ellos. Puede que el hotel sea de ***, que no sea el Burj Al Arab pero, para mi, estas personas son las que otorgan mayor categoría a este establecimiento puesto que le regalan una cosa que muchos hoteles no tienen, ese toque de distinción y dignidad del que sufre que hace que quienes les rodean empaticen con ellos. El contenido da sentido al continente y, cuando una de estas personas te mira con lágrimas en los ojos y una sonrisa en los labios, te humaniza.

Espero seguir progresando en mi puesto y quien sabe si desvirtualizaros a más de uno.